Djurens dag

Glömt bort bloggen lite så är därför jag inte har skrivit någonting på länge.

Hästeriet har rullat på som vanligt. Hunnit med två hoppträningar där vi hoppat bana och förra veckan blev det dessutom premiär för våran del att hoppa ute. Lite ovant att ha så mycket plats men väldigt skönt dock och Grace har varit väldigt fin på hinder som vanligt.

Har även anmält mig till granserien i hoppning som är nu till veckan. 70-80 cm blir det. Är faktiskt lite nervös. Har inte riktigt nerver för hoppnig. Dressyr känns mycket tryggare. Men det borde gå alldeles utmärkt. Grace har ju känts så fin på hoppträningarna.

Idag har det varit djurens dag på skolan och min klass fick i uppdrag att visa kadriljen som vi hade på julshowen. Dock blev vi kort om folk så blev ändringar i sista minuten. Fast det gick ju bra ändå. Dock blev det sjukt stressigt att hinna göra iordning hästarna och rida fram. Hatar verkligen att stressa med hästar, och jag som vill ha allt så perfekt med hästarna blev inte så nöjd. Sjukt smutsiga hästar och vi hann inte alls knoppa som vi hade planerat. Så snyggare kunde vi ju ha varit. Men som tröst var det nog inte nån som brydde sig om det förutom jag. Har i alla fall varit ganska roligt att få rida Batte igen. Han är väldigt rolig att rida :)

I övrigt har vädret varit riktigt kasst i helgen. Riktigt deprimerande. Men på eftermiddan klarnade det upp och blev faktiskt rätt fint väder så det är bäst för vädergudarna där uppe att det håller i sig för nu jäklar får det ta och bli sommar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0