Shoppat och hoppat :)

Tummen upp till sharpman som hade så snabb levaranstid, det saker jag beställde i Torsdags fick jag idag, på endast 2 vardagar. Det jag beställde var i alla fall saker jag behövde. Ridbyxor, ridstrumpor, och ett nytt spö då jag lyckats tappa bort de gamla. Skippade faktiskt den säkra stilen och köpte beiga ridbyxor den här gången. Brukar alltid annars köra på det säkra som passar till det mesta det vill säga marinblått,grått, svart eller brunt. Det är så kul med nya grejer. Synd bara att man nästan aldrig har råd att shoppa.

Kvällens hoppträning var riktigt rolig. Blev lite lydnads och styrke träning. En linje med tre studs, ett galoppsprång till en oxer och sen hoppade vi på ett litet sockerbitshinder, tre korta galoppsprång till ett räcke. Vi avslutade med att vända det, och då fick man verkligen tänka på att ta tillbaka direkt man landat efter räcket.

Grace var bäst som vanligt. Väldigt fin. Känner mig peppad inför granserien. Bara jag kan hålla min nerver i styr ska det nog gå bra. Har ju gått väldigt bra på varenda träning :)

Och eftersom jag klagat så mycket på vädret, så får vädret tummen upp idag. Det är så härligt med bra väder. Man blir så mycket gladare. Fast det får fortfarande gärna bli lite varmare :)


Fina Grace, hon är ju inte så fin i dressýren som jag hade önskat, men i hoppningen är hon verkligen bäst. En super läromästare. Det är på hoppbanan hon hör hemma :) 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0