Fullspäckade dagar

Måndag till Torsdag har det varit ganska fullspäckade dagar. Har haft stallansvar på skolan tisdag - torsdag + utsläpp i stallet på måndag. I måndags var det skola hela dagen sen hoppträning, I tisdags var det skola + omprov efter skolan då jag ville höja betygen i knoppning och bandagering. Sen satt jag i kiosken på skolan då vi samlar in pengar till en klassresa. Sen var det bara snabbt iväg till stallet för att rida och ställa iordning inför granserien. Knoppa och smörja utrustning bland annat.

I onsdags var det då granserien i hoppning. Såg inte så ljust ut till en början då regnet började vräka ner precis när vi skulle rida ner till grans och Grace avskyr verkligen regn. Hon ålar sig, går på sniskan och tycker det är jätteäckligt. Men hade hyfsat tur ändå. Det var bara lite lätt duggregn när vi skulle rida fram.

Till hoppningen då. Grace var fin som vanligt. Hon tyckte det var riktigt kul och var väldigt taggad. Framhoppningen blev alldeles lagom. På banan var hon som sagt väldigt pigg och taggad men jättefin på hinder. Allt flöt på bra och det blev en dubbelnolla. Blev ju ganska långa vägar i omhoppningen då hon var ganska så taggad. Lite synd då jag vet att vi kan svänga svävt också. Men är i alla fall jättenöjd ändå. Hästen tyckte det var grymt kul och var jätteduktig :)

I torsdag var det ganska lugn dag på skolan. Sköthäst, kollat på en massa bra projektredovisningar. Nästa år är det våran tur att stå där. Nervös blir man.

Sen packat en massa grejer då Grace och jag skulle hem till Överkalix. Grace har fått sig "sommarlov" och hon ska inte tillbaka till Öjebyn något mer. Jag har inte heller just nån skola kvar. 3 dar nu till veckan sen praktik och efter det är det bara ca 2 dar innan det är lov på riktigt :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0