Dålig på att skriva

Usch vad jag är dålig på att skriva i bloggen. Tur i alla fall att jag har den mest för min egen del och inte strävar efter att få en massa läsare.

Boy fick sig ett pass på banan på innan jag for till Öjebyn igen för sista skolveckan innan praktiken. Det blåste ganska mycket så han var lite på tårna. Så passade på att träna lite på galoppfattningar. Jätteduktig var han :)

Varit i Öjebyn söndag - torsdag.

Fredag: For på en liten upptäcksfärd till Halljärv. Har aldrig varit dit förut.  Man får rida en bit efter grus och asfaltsväg. Nu när det börjat tina så sent så har inte några av skogsstigarna i närheten hunnit tina upp och då har man ju så dåligt att rida. Egentligen går det ju ganska smidigt att rida till halljärv och det är superbra att rida där. Så nu blir det att rida dit oftare. Tar ju inte så länge att rida dit, en kvart ungefär.

Grace tyckte det var riktigt kul i alla fall med nytt ställe.. Hade vanligt tränsbett och hon blev väldigt stark. Så jag höll mig till skritt och trav där jag i alla fall fick bestämma lite om hur tempot skulle vara.

Sen red jag Boy en snabbis barbacka på vägen vid banan. Tränade på galoppfattnngar. Blir mycket sånt nu när han är under igångsättning. Även fast det blev ett väldigt kort pass så hann jag ändå få ut det jag ville. Jättduktig häst :)

Igår var det Boy´s tur att få sig en trip till Halljärv. Hade Ida och Hubbe med oss som sällskap. Som väntat så tyckte Boy det var hur kul som helst. Jättepigg och glad. Men väldigt skötsam. Lyssnade fortfarande bra på mig och jag kunde vara väldigt mjuk i handen och han jobbade på riktigt bra. Jättefin :)

Det är verkligen underbart att rida där. Många olika stigar. Långa stäckor. Bra och lite varierat underlag. Lite mindre backar här och var. Perfekt träning för hästarna och perfekt för Boy som behöver stärkas och få upp konditionen efter vilan :)

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0