Pigg tant!

Igår skuttade jag lite med båda pållarna. Lågt och lätt när ingen av dem hoppat på ett tag. En kombination med 2 kryss och sen ett räcke.

Boy: Kändes fin på hinder. Hoppade jättefint sista rundan. Hoppade inte mycket alls då han int orkar hålla igång så länge.

Grace: Tog pelhamet på hon då jag anade att hon skulle vara rätt så pigg då hon inte hoppat sen granserien. Väldigt pigg var hon då. Men fin på hinder som vanligt. Det var lite trångt för henne i kombinationen så fick hålla in henne lite mer än vad jag normalt behöver. Men hon är himmla rolig att hoppa. Roligt när de är så hoppglada :)

Idag har jag hjälp min mormor baka så jag passade på att fixa och dona i stallet och rida båda hästarna när jag hade gott om tid.

Boy: Konditonsträning. Ca 1 varv runt flaskhalsen sen skrittpaus och sen samma sak igen några gånger. Sen jobbade jag han lite i traven under nedsittning. Tappade bjudningen ibland men fin vissa stunder också :)

Hoppas verkligen att hans kondis blir bättre snart, för nu orkar han inte mycket. Just nu är det prio 1 att få upp kondisen.

Grace: Hon blev väldigt rädd för en lastbil när jag gjorde i ordning henne. (hon såg den genom fönstret) Den hade blinkade ljus på så det var väl det hon reagerade på. Tog ett bra tag innan hon kunde slappna av så blev ganska mycket skritt innan jag kunde börja jobba henne. Grace är i normala fall en väldigt cool häst och det är inte mycket hon brukar bli rädd för. Men den här lastbilen var tydligen jätteläskigt.

Fokuserade hela tiden på min hållning och vänsterhanden. Det gav resultat och Grace kändes rätt fin faktiskt. Jobbade med övergångar, galoppfattningar. Sidvärts in och ut från "spåret" i galopp och även lite byten. Mest galoppjobb.

Fin häst som sagt. Var väldigt bra på plats, så bytena gick bra även i det svårare varvet. Hon blev lite väl på ibland och blev då lite stark, och så blir hon ju tyvärr lite orolig i munnen. Men det finns ju inte så mycket att görs åt det. Jag är ju mjuk i handen, tänderna är kollade och jag har ju det bett hon trivs bäst på. Helst skulle hon ju inte ha nått bett alls. Men hon är ju alldeles för svår att jobba på hack och blir rätt tung i handen på det.

Men hade en bra känsla idag så tummen upp på det + att det är roligt att ha en så fräsch gamling. Red i ca en timma idag och galopperade rätt mycket. Hon blir knappt flåsig och är minst lika pigg (om inte ännu piggare) när man skrittar hem.


Kommentarer
Postat av: Rebecka

super fin blogg och massa fina bilder! :)

2012-09-21 @ 20:54:50
URL: http://bbeckaan.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0