Skolstart

Nu är man tillbaka i Öjebyn igen då skolan började i Tisdags.

Har beslutat mig efter mycket funderande fram och tillbaka för att inte ta med någon häst av lite olika anledningar. Dels för att Grace börjar bli ganska gammal och hon förtjänar att fa ha det lite lugnare hon också, och Boy trivs ju inte riktigt här. Det blir lite billigare också för oss om jag inte har någon häst här, och när jag inte har någon egen så kommer jag kunna rida andras hästar lite mer, och så kommer det vara ganska mycket med körkort och skola.

Idag har jag haft första ridlektionen på skolan och det blev ett dressyrpass på Ravinsky. Han var gode seg och har väl inte kommit igång efter sommarvilan. Men han var i alla fall mjuk och fin efter ett tag :)

Är ju bara 3 dagar som jag varit hästlös men det är otroligt vad man blir ridsugen när man vet att man inte har nån häst som man kan fara och rida. Fast då kan man ju i alla fall vara säker på att man håller på med rätt sak :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0