Så var det gjort

Så var det gjort. Sagt upp stallplatsen idag och tagit hem alla mina grejer. Känns ganska trist men känner att det är rätt beslut när det är mycket med körkort och skola med mera, och så tycker jag att vår fina gamling förtjänar att må lite gott hemma i ökx i stora hagar och med sina hästkompisar. Vi har slutat med flaggan i topp och sista året har hon verkligen varit en klippa i hoppning och det har varit så kul att hoppträna regelbundet. Men nu känner jag som sagt att det är dags för henne att få ha det lite lugnare. Hon kommer fortfarande att ridas men kommer ju bara att kunna rida henne på helger och lov om jag nu inte hittar någon som kan rida henne när jag är borta.
 
I helgen har jag i alla fall varit hemma i Ökx och övningskört och ridit Boy och Grace. I fredags red jag på flaskhalsen ( en äng (typ). Vi har ett naturhinder där som jag låg och rulla på. Fokuserade på att hitta en så jämn rytm som möjligt och bara tänka på sits och följsamhet och såklart få en så bra avsprångspunkt som möjligt. Hon kändes bra. Han var alldeles lagom pigg. På hugget utan att bli för på och stark, och på hinder är hon ju alltid så fin (bara piloten sköter sig)
 
Red ju Mr X på skolan också innan jag tog bussen til ökx. Gillar den ponnyn och han var jätte fin på slutet. det finns ju ganska mycket att jobba på då han är väldigt oliksidig så fokus ligger på att han tar ett jämt stöd på båda tyglarna. Men han är en fin ponny med potential.
 
I Lördags red jag på anläggningen i vännäs. Red på den lilla banan och jobbade med lösgörande arbete. serpentiner, 8 - volt, öka och minska volten i både trav och galopp med mera. Hon kändes rätt så fin :)
 
Sen på kvällen red jag Boy. Galopp runt esters äng. Tyckte det var skitkul att få springa lite :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0