Lille hoppehästen <3

Träningen igår gick super bra. Roligt att få lite nya tips och höra vad han tyckte om Grace. Han tyckte hon var fin och okomplicerad och att hon som de allra flesta tycker att hon är väldigt pigg och fräsch för sin ålder.

Det var lite ovant att hitta ridningen till en början. Det är ju ett lite annat tänk jämfört med andra tränare men jag gillar det verkligen, man får så avslappnade hästar.

Grace är så fin, det är verkligen på hoppbanan hon hör hemma. Så synd att hon inte är yngre annars hade det bara varit och tuta och köra på tävlingsbanan. Men tyvärr har ingen kommit på föryngringspiller än. Så får passa på och lära mig så mycket jag kan på henne nu medans hon fortfarande är så fräsch. Hon har ju lärt mig otroligt mycket hitills. Hon är verkligen sen superläromästare, i alla fall i hoppningen :)

Tyvärr hade jag ju ingen filmare så tyvär ingen film.


Grace och Ida på tävling

Sen red jag ett dressyrpass på skolan med Mr X på förmiddan. Vi red två och två. Så vi fick verkligen jobba. Han är ju ganska ojämn i tyglarna till en början så fokuset låg på att få han att ta jämt stöd på både tyglarna. Han blev riktigt fin på slutet. Gillar han, fin ponny. Känns dock väldigt litet med ponny. Han är ju ändå en ganska normalstor d-ponny. Roligt att rida såna också även fast jag gillar storhäst mycket bättre :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0